Top 20 principes voor het onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen

In by e.samsen


Evenement beschrijving

Inhoud

Deze online sessie is gebaseerd op de brochure “Top 20 principes uit de psychologie voor het onderwijs aan en het leren van creatieve, getalenteerde en begaafde leerlingen van de voor- en vroegschoolse educatie, het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs”. De prinicpes zijn door de APA opgesteld op basis van (literatuur)onderzoek. POINT heeft in samenwerking met de Radboud Universiteit deze prinicipes naar het Nederlands vertaald. De principes kunnen onderwijsprofessionials helpen bij het begeleiden van (hoog)begaafde leerlingen.

We zullen in deze online sessie een aantal van de principes toelichten, geven aan hoe je deze prinicipes in je eigen onderwijspraktijk toepast en willen je actief aan het denken zetten!

 

Bijzonderheden

Voor (hoog)begaafdheidsexperts zal de uitleg van de principes mogelijk al wat bekender zijn. We raden de online sessie vooral aan (onderwijs)professionals aan die nog niet zoveel weten van (hoog)begaafdheid, maar ook aan meer ervaren (onderwijs)professionals die graag in gesprek willen over dit thema.

 

Over de sessieleiders

Kim Lijbers en Kim Smeets zijn beide junior-onderzoeker en coördinator bij de onderwijs onderzoekswerkplaats POINT. POINT en de Radboud Universiteit hebben samengewerkt aan de Nederlandse vertaling van de ‘Top 20 principles’.

Details

Aanmelden via de website:

Adres

POINT,
Oisterwijk, Nederland.